mawi ina naim
in

Mawi ucapkan takziah dan doa buat keluarga bekas tunang Ina Naim

Penyanyi dan pengacara radio Mawi, merakamkan ucapan takziah dan doa ikhlas buat bekas tunangnya, Ina Naim, berikutan kehilangan suaminya, Suhaimi Saad baru-baru ini.

Juara Akademi Fantasia, Mawi, yakin dengan kekuatan dan ketabahan Ina dalam menghadapi masa yang mencabar ini dan berdoa agar Allah SWT memilih Suhaimi sebagai kekasih-Nya.

“Pertama kali kita ucapkan takziah kepada keluarganya dan saya sentiasa mendoakan semoga keluarganya sentiasa kuat. Kita hanya mampu memberi doa tetapi yang bagi kekuatan adalah Allah SWT.

“Saya percaya setiap kita yang diuji ini Allah SWT sudah tahu kita boleh hadapi ujian dan tahu kemampuan kita. Saya doakan keluarga dia akan kuat dan tabah.

“Kita doakan juga dia semoga Allah SWT pilih dia sebagai kekasih-Nya. Kita harap-harapkan. Orang yang Allah SWT pilih kekasih-Nya adalah orang yang beruntung,” katanya.

@suaramerdekamy

Mawi doakan Suhaimi Saad terpilih jadi kekasih Allah

♬ original sound – Suara Merdeka

Semasa majlis graduasi Kem Motivasi Integrasi Haramain, Mawi berkongsi buah fikiran, menekankan kekuatan yang datang daripada Allah dan melahirkan keyakinan terhadap kemampuan Ina mengharungi ujian yang dikurniakan kepada keluarganya. Mawi percaya Allah mengetahui kemampuan individu ketika menghadapi dugaan dan berharap Ina sekeluarga mendapat kekuatan dan ketabahan.

Mawi dan Ina pernah bertunang pada tahun 2004 tetapi kemudian putus pada 2006. Ina kemudiannya berkahwin dengan Suhaimi Saad pada 2007, dan pasangan itu dikurniakan empat orang anak. Suhaimi meninggal dunia baru-baru ini akibat jangkitan kuman pada paru-paru.

Mengimbas pemergian Suhaimi, Mawi melahirkan rasa syukur atas kisah positif yang dikongsikan mengenai arwah, menekankan kepentingan beramal dengan ikhlas tanpa meminta pujian selepas kematian.

bh15TENANG O BHfield image socialmedia

“Alhamdulillah kalau orang bercerita tentang kebaikan kita kerana yang takut kalau orang bercerita tentang keburukan kita. Jadi bila kita meninggal orang bercerita kebaikan, ia satu petanda yang baik.

“Boleh jadi contoh dan inspirasi kepada kita. Tetapi kita janganlah buat baik sebab orang hendak puji kita selepas kita mati. Itu niat kita sudah lari. Sebenarnya buat baik ini biarlah ikhlas.

“Esok kita mati orang hendak cerita baik kita atau sebaliknya, terserah kepada Allah. Cuma kita yang masih ada peluang di dunia yang Allah SWT bagi ini, banyak-banyaklah buat kebaikan. Kalau ada rezeki lebih itu, berkongsi dengan orang lain,” katanya lagi.

Dia menggalakkan orang ramai untuk memberi tumpuan kepada melakukan kebaikan pada masa kini dan berkongsi berkat dengan orang lain, kerana tindakan kita semasa hidup kita akan menentukan kisah yang diceritakan tentang kita selepas kita tiada.

Sumber: Astro Awani

guru besar telupid tinggal stor

Pengetua sekolah rendah tinggal di stor selama lebih 3 tahun di Telupid, Sabah

Half Life Free

Half-Life meraikan ulang tahun ke-25 dengan kemas kini baharu, permainan tersedia secara percuma